Updates from hainurhapis Toggle Comment Threads | Kekunci Pintas

  • hainurhapis 5:38 am on October 17, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Isteri Solehah….. Insya Allah 

    “Dan tidak ada kesudahan yg lebih baik, sesudah kamu bertaqwa kepada Allah… Melainkan Kurniaan Istri yang Solehah….” amin……

    Pernah dgr ayat ni…. Rasanya dari ayat Quran…. Wa Allah Hu Alam…..

    Moga2 kita smua dikurniakan penyejuk hati, dunia dan akhirat…. Amin…

    Ya Rabbal Alamin…….

     
  • hainurhapis 4:49 am on October 17, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Petua Jaga Masa – Kata Ulama 

    Pertama Banyakkan Dakwah –

    maksudnya dlm kita bercakap seharian pun… Jadikanlah percakapan kita, percakapan yg mengingatkan diri kita dan org lain kepada Allah s.w.t

    bkn percakapan membesarkan makhluk….

    “tidak akan lurus iman, sblm lurus hati, tidak akan lurus hati, sblm lurus lidah”

    maknanya lidah betul… Hati jd betul… Iman jd betul….

    Lidah byk ckp tentang Allah ,ttg kebesaran Allah… Hati jadi ada kebesaran Allah… Dan iman yakin betul pada Allah….

    Lidah byk ckp ttg dunia…. Dunia masuk dlm hati… Iman yakin jd kearah dunia…(iman rosak)….

    Kedua , bykkan ibadah… Solat2 sunat…. Kalau kita ada mslh, kita wat 2 rakaat slt snt…. Bykkn zikir… Takyah pegang tasbih pn xpe.. Janji di mulut dan hati, kita berzikir….

    Amalkan doa2 harian…. Masuk tandas, kuar tnds, doa mkn… Doa tdo dan mcm2 lg doa dlm aktiviti seharian…..

    Ketiga bykkn zikir, yakni bykkn mengingati Allah…. Bkn ketika susah saja… Bahkan ketika sng pun lagila kena byk ingat Allah Insya Allah

    dan sterusnya kalau dh xde apa2 nk wat, dkwah da buat, ibadah da wat…zikir da wat….

    Maka, daripada wat perkara lagha’…

    Amik wuduk, baca doa dan tdo Insya Allah….

    Wa Allah Hu Alam….

    Saya smpaikan je…. Utk lebih paham lagi , jmpalah ulama yg wat usaha Nabi s.a.w Insya Allah…

    Lebih berkesan Insya Allah penjelasannya.. Mdh2an… Amin….

    Assalamualaikum

     
  • hainurhapis 2:41 pm on October 15, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Moga2 Istiqamah Dalam Usaha Agama…. Amin….. 

     
  • hainurhapis 2:41 pm on October 15, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Moga2 Istiqamah Dalam Usaha Agama…. Amin….. 

    Doakan ana… Esok azam Insya Allah nak gi mesyuarat di seri petaling…..

    Mesyuarat KL stiap rabu mlm Insya Allah…..

    Moga2 ana dan anda smua terpilih dan istiqamah dlm usaha agama…. Amin….

    Sama2 lah saling mendoakan Insya Allah….

    Amin Ya Rabbal Alamin….

    Assalamualaikum……

     
  • hainurhapis 9:31 am on October 15, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Assalamualaikum…. Jom menulis dan membaca Insya Allah…

    Slalu org melayu ckp “hukum karma”….

    Bagi aku… Aku kurang suka ayat tu…. Kenapa guna ayat org india/hindu…. Apakah islam agama yg kurang lengkap….

    Mmg… Skadar bahasa…. So apa kata, cari bahasa dlm agama islam…

    Islam tu kan agama lengkap… Insya Allah….

    So Allah kata, “Cukuplah Allah sbagai sbaik2 pemberi balasan”…

    Kalau kita wat baik atau kebajikan… Kita harap, Allah lah sebagai sebaik2 pemberi balasan…. (Allah tu yg balas sndiri)…. X kira di dunia atau di akhirat…. Tahulah Allah…

    Allah Maha Bijaksana , Maha Mengetahui – kata Allah

    dan smoga kita hidup di dunia, bersabar…. Jgn kita sakiti sesiapa, hatta org kafir… Kecuali mrk menghina islam ataupun dari pihak org islam sndiri….

    Smoga kita mati dlm keadaan sillaturrahim kita terjaga… Dan urusan kita mati d permudahkan Allah, di redhaiNya… Amin Ya Rabbal Alamin….

    Doakan ana…

    Assalamualaikum

     
  • hainurhapis 9:11 am on October 15, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Assalamualaikum…
    Thnks kpd yg membaca dan mendoakan Insya Allah….

    Baru smpai shah alam asar td Alhamdulillah….

    Insya Allah , shah alam appopriate… Amin…..

    Sabtu ni Insya Allah nak kuar 3hari di Jalan Allah….

    Mudah2an dpt kuar 3hr Full Insya Allah 72jam…. Amin……

    2bln lps… Kuar x smpurna….

    Smoga Allah ampuni… Amin…..

    Smoga kita saling bersillaturrahim dgn baik dan berkasih syg smata2 kerana Allah….. Amin…….

    Jika sekiranya umat islam berpecah belah…. Maka sukarlah org bukan islam utk masuk agama
    islam…..

    Kejayaan dan penyelesaian masalah dunia dan akhirat hanya dalam usaha agama….

    Insya Allah keluar lagi dan lagi baru dpt keyakinan ini….

    Beruntung org yang wat usaha agama…

    Beruntung yg dpt istiqamah dalam usaha agama…

    Dan beruntung lagi yg mati dlm usaha agama…. Amin……

    Insya Allah…..

    Doakan ana dan umat….

    Assalamualaikum

    *smoga kalian yg membaca ini juga dirahmati Allah…. Amin Ya Rabbal Alamin…..

     
  • hainurhapis 5:35 am on October 15, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Assalamualaikum… Yo! Wats Up KL…..?

    Alhamdulillah dh slesai solat zhr….
    15 oktober 2013….

    1 stgh ptg….

    Hr ni hari raya aidiladha bagi tahun 2013 Alhamdulillah….

    Jap gi baru nak makan tgh hr Insya Allah…..

    Jaga Iman, Jaga Amal…

    Banyakkan Doa kepada Allah Insya Allah….

    Assalamualaikum………

     
  • hainurhapis 4:11 am on October 15, 2013 Pautan Kekal | Balas  

    Assalamualaikum….. Salam aidiladha 2013…… Doakan ana… Insya Allah….

    *test publish…..

     
  • hainurhapis 1:56 am on February 7, 2010 Pautan Kekal | Balas
    Tags: ONLINE DARI KAMPUNG YANG MASIH XDE 3G   

    ONLINE KAT KAMPUNG PULAK ALHAMDULILLAH,

    Assalamualaikum, ni aku on9 dari umah kat kampung aku pulak Alhamdulillah
    kat kampung seri tiram jaya , tanjung karang Alhamdulillah

    boleh, buka web jugak, slow skt tapi ok Alhamdulillah
    tengah chat ngn arimulyadi ni huhu

    best gak la
    ok lah update sikit

    Assalamualaikum

     
  • hainurhapis 12:08 am on February 7, 2010 Pautan Kekal | Balas  

    ONLINE ATAS KETE ALHAMDULILLAH 

    Assalamualaikum, aku baru balik dari sri ptlg ni

    atas kete, ngan kwn2 Alhamdulillah

    da sampai kapar ni

    cuba on9 pakai celcom broadband prepaid

    RM6 utk 24jam, aku jadikan henset aku sebagai modem Alhamdulillah

    henset aku xde 3G, just kamera, tp leh gprs dan edge la Alhamdulillah

    nnt sampai kg , aku cuba nak akses kt sana pulak

    tgk akses kt kg lak

    blh ke tak Insya Allah

    aku nmpk abg azhar, tp aku malu nak tegur kt markas td huhu

    singgah kt kapar ni, sarapan tepi jalan ngn jemaah Alhamdulillah

    ok lah update dulu

    Assalamualaikum

     
c
Compose new post
j
Next post/Next comment
k
Previous post/Previous comment
r
Balas
e
Ubah
o
Show/Hide comments
t
Go to top
l
Go to login
h
Show/Hide help
shift + esc
Batal